Handelsbetingelser, returbetingelser, privatlivspolitik og cookiepolitik

HANDELSBETINGELSER

Gældende for www.bumbags.dk 

Denne butik er ejet Octopus Denmark ApS, CVR nr. 33360568

Amager Strandvej 100, 5th
2300 København S
Danmark

Hvis du har problemer med din bestilling eller har brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os: 

e-mail: info@octopusdenmark.com

 

Ordrebestilling

Varen bestilles online via www.bumbags.dk.

Din bestilling skal angives med navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Ved bestilling modtager du en ordrebekræftelse.

Afsendelsen af ordrebekræftelsen vil ske umiddelbart efter at ordre og betaling er registreret. Når du taster ”gennemfør betaling er du bundet af aftale om køb.

 

Betaling

Priserne på bumbags.dk er i danske kroner eller i lokal valuta, hvis du befinder dig udenlandsk ved ordreafgivelse. Priserne er inkl. moms.

Du kan betale med følgende kortyper: (Visa, Visa-Dankort, Mastercard, Amex, Forbrugsforeningen, Diners og JBC)

Du kan også betale via Mobilepay og Paypal. Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside. 

 

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen. 

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

 

Ved benyttelse af kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Disse er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde sikkerhedsniveauet.

Betalingen for dine varer bliver først trukket, når dine varer bliver afsendt fra vores lager.

 

Betaling

Reservation af beløb:

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

 

 

Levering & Fragt (gældende for Danmark ex. Færøerne & Grønland):

Gratis fragt i Danmark til GLS pakkeshop for køb på 500 kr. og derover. For køb under 500 kr. er fragtomkostningen 42 kr.

Leveringstid i Danmark: 2-3 hverdage med GLS.

 

RETURNERING/FORTRYDELSESRET

Fortrydelses-, reklamations- og returret:

 

Fortrydelse

Du har 14 dages fortrydelsesret jfr. forbrugeraftaleloven.

(Vedr. julegaver, dvs. for varer købt mellem d. 10. oktober - 24 december, gælder fortrydelsesretten frem til d. 8. januar). 

Du skal, inden 14 dage fra modtagelse af varen, give os meddelelse, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan sendes til denne e-mail: info@octopusdenmark.com

Du skal altid informere os omkring fortrydelse. Det vil sige, at du ikke kan fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller lade være med at afhente varen, uden samtidig at give os besked på ovennævnte mailadresse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder)

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du selvfølgelig mulighed for at fortryde en del af ordren. Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.  

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, skal du hurtigst muligt, og indenfor 14 dage, sende varen retur til os.

Du behøves ikke at udfylde en fortrydelsesformular ved returnering. Følgende information bedes dog vedlægges returpakken. For- og efternavn på køber samt ordrenummer.

Du kan også vælge at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du skal selv betale for at pakken returneres. Det anbefales, at der vælges en returtype med et såkaldt tracking-nummer. Så er du på helt sikker grund, hvis fragtselskabet pludselig ikke kan finde pakken. 

Send returpakken til følgende retur adresse:

Posta Logistic

Att: Octopus Denmark

Stamholmen 175

2650 Hvidovre

Skriv til os hvis du ønsker at købe en GLS returlabel hos os. Den koster 45 kr., hvilket ofte er billigere, end hvis du selv køber returfragten. Skriv at du ønsker en returlabel i samme mail, hvor du informerer os om, at du ønsker at returnere varen. 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige gensalgsværdi. Du må gerne pakke varen forsigtigt ud og prøve den på samme måde, som man normalt vil få lov til i en fysisk butik.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Reklamationsret

Du har altid 2 års reklamationsret på varer jfr. købeloven. Dette betyder at du kan få varen repareret, få afslag i prisen eller pengene tilbage afhængig af den konkrete situation og reklamationens art.

Såfremt du selv er skyld i skaden på varen f.eks. ved fejlbrug af varen eller grundet adfærd, der påfører varen en skade for egen hånd, gælder reklamationsretten ikke. Du skal i forbindelse med en reklamation beskrive fejlen grundigt gerne ved at fremsende et foto af fejlen – og Octopus kan evt. kræve varen returneret for nærmere gennemgang. Hvis reklamationen accepteres, tilbagebetales fragtgebyr i modsat fald returneres produktet til køber.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Fortrolighedspolitik

Kundens ret til privatliv er vigtig for Octopus Denmark ApS. Vi anerkender, at når en kunde vælger at give personlige oplysninger til Octopus Denmark ApS, skal kunden kunne have tillid til, at vi kan håndtere beskyttelsen af kundens privatliv på ansvarlig vis. Kunde-oplysninger bruges udelukkende i forbindelse med betaling og levering af varer og til at forbedre brugervenligheden i webshoppen.

Når der gennemføres et køb på Bumbags.dk, vil shoppen indsamle kundens kontakt oplysninger bestående af navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Oplysningerne anvendes udelukkende til fakturering og levering.

Hver gang kunden opgiver følsomme oplysninger (f.eks. kreditkortnummer for at gennemføre et køb), vil Octopus Denmark ApS sikre beskytte af disse. Ved alle handler med kreditkort krypteres kundens kreditkortnummer, så tredjepart ikke kan opsnappe oplysningerne.

Octopus Denmark ApS vil ikke videregive nogen af kundens personlige oplysninger til andre virksomheder eller enkeltpersoner til markedsføringsformål uden kundens tilladelse.

Oplysninger til brug for vareleverance (navn, adresse, tlf. nr. og mailadresse) videregives dog til de fragtfirmaer der anvendes af Octopus.

Personoplysningerne registreres hos Octopus Denmark ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på bumbags.dk er Octopus Denmark ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@octopusdenmark.com

 

Cookiepolitik 

Octopus Denmark ApS bruger cookies til at indsamle data fra vores website. Data vil udelukkende blive brugt til at forbedre forbrugerens shopping oplevelse og til markedsføring i form af demografiske og brugerrelaterede annoncer. Herved kan vi levere målrettede onlineannoncer.

En cookie er ikke en aktiv fil og den kan ikke indsamle oplysninger, sprede virus eller gøre andre skadelige ting. Oplysningerne i de indsamlede data er anonyme og kan ikke henføres til navngivne brugere.

Du kan selv fjerne dine cookies, hvilket du, under alle omstændigheder, anbefales at gøre jævnligt. Hvorledes du fjerner dine cookies, afhænger af det browsersystem du benytter. Men det er normalt en relativ simpel opgave, hvis du søger efter ”slet cookie” i hjælpefunktionen.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@octopusdenmark.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Her er direkte link til klageportalen: 

https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External

 For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Octopus Denmark ApS

Att: Posta Logistic

Stamholmen 175

2650 Hvidovre

e-mail: info@octopusdenmark.com

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Ordre nr: ___________________________________ 

Bestilt den: _________________________________     

Modtaget den: ______________________________

Dit navn: ___________________________________

Din adresse:  ________________________________

Underskrift: __________________________________

Dato: _____________________________________

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 5. december 2023